Афіцыйны сайт
Адрас:
231778, г.п. Вялікая Бераставіца,
пл. Ратушная, 1
Электронная пошта:
berestrec@mail.grodno.by
Тэлефон: 8-(01511) 2-17-47
Факс: 8-(01511) 2-17-47

Персаніфікаваны ўлік

Як атрымаць інфармацыю (выпіску) з свайго індывідуальнага асабовага рахунку?
Органамі Фонду сацыяльнай абароны насельніцтва кожнаму які працуе грамадзяніну адкрываецца індывідуальны асабовы рахунак. На ім на працягу ўсёй працоўнай дзейнасці, пачынаючы з 2003 года, назапашваюцца звесткі, якія прадстаўляюцца плацельшчыкамі абавязковых страхавых узносаў, аб перыядах працы, выплатах (даходах), на якія налічваюцца абавязковыя страхавыя ўзносы, сумах налічаных і выплачаных абавязковых страхавых узносаў, а таксама перыядах і памерах дапамог па часовай непрацаздольнасці і інш.

Каб пераканацца ў дакладнасці прадстаўленых працадаўцам звестак, грамадзяне маюць права атрымаць інфармацыю, якая змяшчаецца ў сваім індывідуальным асабовым рахунку. Выдаецца такая інфармацыя за любы перыяд працы пратэклы пасля 1 студзеня 2003 года. А з прычыны пераходу працадаўцаў на паквартальную здачу дакументаў персаніфікаванага ўліку, работнікі могуць часцей цікавіцца звесткамі з асабовага рахунку.

За атрыманнем выпіскі з асабовага рахунку можна звярнуцца (асабіста!) у любы райаддзел (сектар) Фонду сацыяльнай абароны насельніцтва, прад'явіць дакумент, які сведчыць асобу, а, пачынаючы з 2021 года, можна прад'явіць ID-карту, пасведчанне сацыяльнага страхавання і запоўніць заяву устаноўленага ўзору. Інфармацыя выдаецца органам фонду бясплатна.

Важна! Інфармацыя з індывідуальнага асабовага рахунку застрахаванай асобы па электроннай пошце не прадастаўляецца.

Акрамя таго, пры наяўнасці асабістай электроннай лічбавай подпісы на Адзіным партале электронных паслуг (portal.gov.by) аказваецца паслуга па прадастаўленні звестак аб датах прыёму і звальнення і Сумах выплат, на якія налічаны страхавыя ўзносы. Код паслугі: 3.25.02-ф. паслуга прадастаўляецца платна.

Таксама аказанне электронных паслуг Фонду сацыяльнай абароны насельніцтва ажыццяўляюць інфармацыйныя пасярэднікі. У Гродзенскай вобласці гэта 20 аддзяленняў паштовай сувязі і 17 аддзяленняў РУП "Белтэлекам", якія размешчаны ў г.Гродна і раённых цэнтрах. Са спісам такіх аддзяленняў можна азнаёміцца на сайце Фонду сацыяльнай абароны насельніцтва (ssf.gov.by) у раздзеле "е-сэрвісы". Пры звароце да інфармацыйнага пасярэдніку за прадастаўленнем электроннай паслугі Фонду пры сабе неабходна мець дакумент які сведчыць асобу і пасведчанне сацыяльнага страхавання. Паслуга прадастаўляецца платна.

Дадатковую інфармацыю можна атрымаць у Бераставіцкім раённым аддзеле Гродзенскага аблупраўлення Фонду сацыяльнай абароны насельніцтва па тэл. 72259, 72385 або на сайце Фонду сацыяльнай абароны насельніцтва: www.ssf.gov.by.

Новаўвядзенні па запаўненні формы ПУ - 3 "індывідуальныя звесткі" з 1 ліпеня 2021г.

Код віду дзейнасці «ПРОФДОП»:
 запаўняецца працадаўцам, якія з'яўляюцца страхавальнікам,
 перыяды выплаты узносаў на прафесійнае пенсійнае страхаванне не могуць перасякацца з перыядамі штомесячнай даплаты да заработнай платы замест прафесійнага пенсійнага страхавання,
 запаўняецца для справаздачных перыядаў, пачынаючы з 01.01.2021,
даты пачатку і заканчэння перыяду павінны належаць справаздачнаму перыяду,
 запаўняецца па кодзе катэгорыі застрахаванай асобы «01»,
 павінен адпавядаць месяцах, у якіх у рэквізіце «Сума, рублёў, выплат (даходу), на якія налічваюцца страхавыя ўзносы» у запісу аб налічэнні ў дакуменце ПУ-3 паказана значэнне больш за нуль,
 не можа запаўняцца за перыяд пасля дасягнення застрахаванай асобай агульнаўстаноўленага пенсійнага ўзросту,
 можа перасякацца толькі з перыядамі па выглядзе дзейнасці: «УЗНОСЫВРЕМ», «пенсія», «сельгас», "ЧАЭС".


Для працадаўцаў:
новае запаўненне персаніфікаваных дакументаў (форма ПУ-2, ПУ-3)
 
З 1 ліпеня 2021 году змяняецца парадак запаўнення звестак аб прыёме і звальнення (форма ПУ-2 ), якія ўяўляюцца працадаўцамі ў органы Фонду сацыяльнай абароны насельніцтва.

у новай форме ПУ-2 ўпершыню будуць паказвацца звесткі аб назве пасады служачага, прафесіі рабочага, аб назве структурнага падраздзялення, у якім працуе застрахаваная асоба, аб прысваенні работніку разраду , кваліфікацыйнай катэгорыі, класа і інш. у дапамогу працадаўцам ўстаноўлены агульныя патрабаванні па запаўненні новых звестак па прыёме і звальнення, якія выкладзены ў Інструкцыі аб парадку запаўнення формаў дакументаў персаніфікаванага ўліку, утв. пастановай праўлення ФСАН Міністэрства працы і сацыяльнай абароны РБ ад 2014/06/19 № 7 (са зменамі і дапаўненнямі). Таксама прыклады запаўнення новай формы ПУ-2 размешчаны на сайце Фонду сацыяльнай абароны насельніцтва (ssf.gov.by ў раздзеле «Персаніфікаваны ўлік»).

Важна адзначыць, што звесткі аб прыёме і звальнення за 2 квартал, якія будуць прадстаўляцца працадаўцамі ў органы Фонду да 1 ліпеня бягучага года, запаўняюцца па дзеючай форме ПУ-2, а пачынаючы з 1 ліпеня, яны будуць прадстаўляцца толькі па новай форме. Формы ПУ-2, прынятыя органам Фонду да 30 чэрвеня (уключна), перападаваць ў новым фармаце не патрабуецца.

Акрамя таго, працадаўцамі, якія з'яўляюцца плацельшчыкамі страхавых узносаў на прафесійнае пенсійнае страхаванне, будуць запаўняцца і ўяўляцца індывідуальныя звесткі (па форме ПУ-3) з указаннем перыядаў атрымання работнікамі даплаты да заработнай платы замест прафесійнага пенсійнага страхавання. Такія звесткі ў форме ПУ-3 будуць паказвацца за перыяд з 1 студзеня 2021 года.

Дадатковую інфармацыю можна атрымаць у Бераставiцкiм аддзеле Гродзенскага абласнога упраўлення Фонду сацыяльнай абароны насельніцтва па тэл. 7 22 59 , 7 23 85 

Як атрымаць «зялёную картку " (пасведчанне дзяржаўнага сацыяльнага страхавання)?

Пасведчанне сацыяльнага страхавання фармуецца і выдаецца органамі Фонду сацыяльнай абароны насельніцтва ў выпадках:
* рэгістрацыі працуючых грамадзян і фізічных асоб, якія самастойна выплачваюць страхавыя ўзносы (гэта значыць, пры першым працаўладкаванні на тэрыторыі Рэспублікі Беларусь) у сістэме персаніфікаванага ўліку ў Фондзе сацыяльнай абароны насельніцтва, 
* змены анкетных дадзеных у грамадзян (напрыклад, пры змене прозвішча і інш • ), 
* страты пасведчання і іншых аналагічных выпадках.

Грамадзянам, якія не зарэгістраваны ў сістэме персаніфікаванага ўліку і ўпершыню паступілі на працу або выконваюць работы па грамадзянска-прававому дагавору, сведчанне выдаецца праз працадаўцу. Таксама праз працадаўцу работнікам выдаецца пасведчанне пры змене анкетных дадзеных і (або) страце пасведчання. 

Грамадзянам жа, раней зарэгістраваным у сістэме персаніфікаванага ўліку, і часова не працуючым, новае сведчанне выдаецца ў тэрытарыяльным органе фонду па месцы звароту. 

Для атрымання пасведчання неабходна прад'явіць дакумент, які сведчыць асобу, а, пачынаючы з 2021 года, яго можна будзе атрымаць таксама пры прад'яўленні ID-карты. 

Акрамя таго, выраб пасведчання ажыццяўляецца бясплатна, атрыманае пасведчанне захоўваецца ў яго ўладальніка і прад'яўляецца пры працаўладкаванні на працу і атрыманні выплат сацыяльнага характару (дзяржаўныя пенсіі і інш.).

Дадатковую інфармацыю можна атрымаць на сайце Фонду сацыяльнай абароны насельніцтва па адрасе: www.ssf.gov.by.

Пры звароце за назначэннем пенсіі пацвярджэнне стажу і заробку за перыяды работы пасля 1 студзеня 2003 года ажыццяўляецца на падставе звестак персаніфікаванага ўліку 
кожнаму працуючаму грамадзяніну органамі фонду адкрываецца індывідуальны асабовы рахунак, на якім назапашваецца інфармацыя аб працоўным стажы, суме выплат (даходу), на якія налічваюцца абавязковыя страхавыя ўзносы налічаных і выплачаных абавязковых страхавых узносах, сумах і перыядах дапамог па часовай непрацаздольнасці і інш.

Важна! На памер будучай пенсіі ўплываюць працягласць стажу працы з выплатай абавязковых страхавых узносаў і памер заробку, з якога выплачаны ўзносы.

Каб пераканацца ў дакладнасці прадстаўленых звестак аб стажы і заробку, грамадзяне маюць права атрымаць інфармацыю, якая змяшчаецца ў іх індывідуальным асабовым рахунку.

Тэрміны прадстаўлення дакументаў персаніфікаванага ўлику

Форма ПУ-1
Форма ПУ-1 тып «рэгістрацыя» прадстаўляецца на працягу 5 рабочых дзён з дня прыняцця на працу фiзiчнай асобы, які не мае пасведчання сацыяльнага страхавання.

Форма ПУ-1 тып «змена анкетных дадзеных» ўяўляецца на працягу 5 рабочых дзён з дня прад'яўлення застрахаванай асобай працадаўцу дакумента, які пацвярджае факт змены анкетных дадзеных.

Форма ПУ-1 тып «аднаўленне пасведчання сацыяльнага страхавання» ўяўляецца на працягу 5 рабочых дзён з дня пісьмовага звароту застрахаванай асобы да працадаўцы.

Форма ПУ-2

Форма ПУ-2 тып «зыходная» прадстаўляецца працадаўцам адзін раз у квартал не пазней 10-га чысла месяца, наступнага за справаздачным кварталам, а таксама пры ўзнікненні неабходнасці карэкціроўкі прадстаўленай раней інфармацыі.

Форма ПУ-3
Форма ПУ-3 тып «зыходная» прадстаўляецца адзін раз у квартал на працягу месяца, наступнага за справаздачным кварталам, а таксама пры ўзнікненні неабходнасці карэкціроўкі прадстаўленай раней інфармацыі.
    
У выпадку, калі апошні дзень тэрміну прадстаўлення плацельшчыкам страхавых узносаў формаў ПУ-2, ПУ-3 прыпадае на нерабочы дзень, то днём заканчэння тэрміну лічыцца наступны за ім рабочы дзень.

Тлумачальная запіска да пачак дакументаў персаніфікаванага ўліку, якія змяшчаюць формы ПУ-3

тлумачальная запіска прадстаўляецца плацельшчыкам страхавых узносаў за справаздачны год да 1 сакавiка года, наступнага за справаздачным.